Hvorfor små og mellemstore virksomheder bør

Som ejer eller en ansat i en lille til mellemstor virksomhed, du måske har aldrig tænkt over medieovervågning. Måske er du ikke engang sikker på, hvad præcis der menes med dette og har derfor ignoreret det hidtil. Men du bør tage dig tid til at stifte bekendtskab med begrebet medieovervågning. For virksomheder i alle størrelser er det et afgørende værktøj til succes på markedet.

Når du overvåger mediet, ser du dybest set alle de oplysninger, der er beeing offentliggjort om virksomheden i forskellige medieformater som aviser og magasiner. Men hvad er den fordel, du får fra denne søgning proces? Skal du kun ende op med en waggon belastning af data eller kan denne scanning giver din virksomhed forkant?

Svaret er ja, det kan. Det er ikke noget, kun store virksomheder med stor public relations stabe har gavn af, men hver organisation eller virksomhed. Det kan udføre en række opgaver herunder

styre, hvordan og hvor ofte din virksomhed fremstilles i det offentlige

opfølgning af PR-aktiviteter, du måske har lanceret

undersøge hvordan din konkurrent media-billede ser ud

opdage nye tendenser i dit specifikke erhverv og

analysere udviklingen på markedet.

Disse aspekter er relevante for virksomheder i alle størrelser. Forestil dig du er en lille virksomhed, der fremstiller et bestemt produkt, for eksempel computer hardwarekomponenter. Du tror, medieovervågning ikke gælder for dig, fordi du producerer dine varer lokalt og ikke konkurrerer med “globale aktører”, der bruger millioner på deres mediekampagner?

Nå, i dette tilfælde betyder størrelse ikke noget. Det er stadig vigtigt, hvordan de mennesker der bor i det samfund, hvor du er placeret reagerer på din virksomhed. Det er stadig vigtigt, at du er blandt de første, der fangster en ny tendens vedrørende dit produktsortiment- eller ellers en anden lille virksomhed kan komme op med den innovation, som du også har produceret. Det er kun to små eksempler, der viser hvorfor medieovervågning er så vigtigt.

Hvis du er imod medieovervågning fordi virksomheden kun har et lille budget til pr, tænke to gange. Især hvis du kun har en lille mængde af penge ved hånden til at fremme din virksomhed, er det vigtigt at følge op på alle PR aktivitet for at sikre, at pengene er godt investeret.

For medieovervågning, et simpelt koncept gælder: kun når du ved, hvad der sker du kan reagere i overensstemmelse hermed. Så ikke kun gå gennem din lokale eller regionale avis og ekspert publikationer, men udvide dine horisonter. Filtrere på internettet efter oplysninger om din handel og virksomheden. Ved hjælp af søgemaskiner, kan hundredvis af websteder, online-publikationer og databaser sorteres gennem. Der er også professionelle skærme hvordan kan gøre dette job for dig. Under alle omstændigheder er medieovervågning værd – uanset virksomhedens størrelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.