Hvordan til at tale under kunstnere om fattige arbejdsindsats

Copyright 2006 Deborah Torres Patel

Ledere skal give deres medarbejdere til at levere, hvad der forventes. Oftentimes forståelse folks personlige motiver er nøglen til at dreje rundt om en uproduktiv medarbejder, team eller virksomhed. Undervurder aldrig kraften af oprigtig face-to-face dialog som et springbræt til positiv og konsekvent arbejdsindsats.

HVAD SKAL MAN SIGE

Starte samtalen ved at spørge den person, der præsterer et spørgsmÃ¥l som “Hvordan har du, du har udført?” Det er meget vigtigt at forstÃ¥, hvor personen, der kommer fra før fremhæve deres mangel pÃ¥ succes.

Hvis variant mener, at de allerede gør et stort stykke arbejde, så du ved, personen ikke har tydeligvis forstået mål, og hvad de blev forventes at udføre, eller de er helt ude af trit med hvad der kræves.

Hvis du spørger dem “Hvordan tror du, at du gjorde dette Ã¥r?” Og de siger, “Jeg tror, jeg gjorde meget godt.” Replik hos “Okay, hvis du tror, du gjorde meget godt kan du forklare eller bare dele med mig dine tanker om hvad der skete.” [Henvisning til en bestemt mÃ¥ned eller et bestemt projekt, der ikke gÃ¥r godt]

Lytte objektivt til den manglende kunstnere side af historien og ikke laver dem forkert på nogen måde. Samtidig gøre en beslutning om, hvorvidt deres ræsonnement er legitime eller ej. Derefter kan du åbent forklare dem hvorfor du tænkte anderledes.

PERSONLIGE UDFORDRINGER

Når folk ineffektivt på arbejdspladsen, er der ofte personlige problemer, der kan komme i vejen. Enten har de en personlig problem med dig, en anden person i organisationen, eller med deres team.

I nogle tilfælde kan de faktisk bringe en udenfor personlig sag på arbejdspladsen. Dette gælder især for folk, der mangler uddannelse, livserfaring eller en følelsesmæssigt stabil hjem. Ofte de bare finde liv generelt overvældende og svært at håndtere. Uløste personlige spørgsmål kan helt sikkert komme i vejen for en persons ydeevne.

Anden ting fra en manager perspektiv er motivationsfaktor. Det er klogt at forsøge at forstå, hvad dine medarbejdere personlige problemer. Du ønsker at forstå, så når du sætter krav på dine medarbejdere du er opmærksomme på hvad de kan eller ikke kan håndtere.

Du kan opfordre dine medarbejdere til at glemme deres udenfor personlige spørgsmål, mens de er på arbejde og faktisk være i stand til at komme væk fra dem ved at fokusere på arbejde. Hvis de stadig ikke kan give slip, du har brug at sidde og prøve og hjælpe dem med at nå frem til en beslutning om, hvordan man bedst tackle deres personlige udfordringer.

LYT MED OMHU

Mange gange folk har en idé om, hvordan til at løse deres problemer, men de har ingen de kan stole på at tale med. Hvis du gøre tid til at lytte til dine medarbejdere, er det næsten umuligt for dem ikke at gøre det bedre blot fordi de føler virkelig, at de arbejder med en person, der bekymrer sig om dem.

Du kan være meget vellykket på at dreje rundt underperformers, underpræsterende afdelinger og selv virksomheder af virkelig tager sig tid til at forstå folks personlige motiver.

For at opnå dette, oprette en-times tid slots for hver personale/team medlem mindst en gang om året for at have en oprigtig samtale og investere tid i at hjælpe dem til at indstille deres kort og lang sigt karrieremål. Det er en god idé at gøre de one-on-one sessioner 6 måneder før deres årlige vurdering.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *